Help! Dutch to German

Thread: Help! Dutch to German

Tags: None
  1. Guest said:

Default Help! Dutch to German

Help! Dutch to German

Liefste Franka,

Ik heb je brief ontvangen.Heel erg bedankt daarvoor.
    Dat is heel lief. Ik moest kaarten voor de ballonwedstrijd kopen en ik
    moest verschillende namen gebruiken, Daarom heb ik de naam van mijn schoonzus gebruikt op het mijn adres. Die kaart is bij jullie terecht gekomen.
    Fatma is mijn schoonzus, maar ik heb die kaart geschreven, daarom antwoord ik op je brief.
    Ik ben ipek. Ik ben .... jaar oud. Ik heb 2 oudere broers en heb jij broers of zussen ?
    Ik ben al een paar keer naar Duitsland geweest en ik vind het een mooi land.
    Belgie is redelijk vlak zoals in mijn gemeente, maar ga je maar naar het Zuiden wordt het bergachtiger.
    Op dit moment is het prachtig lenteweer voor de 1ste keer van het jaar.
    Mijn lievelingsdier is een konijn, ze zijn zo schattig!
    Ik vond je tekeningen heel mooi, mijn vriendinnen trouwens ook, je zou naar een kunstschool moeten gaan! =)
    Ik zelf volg wetenschappen, maar bij ons is dat anders als bij jullie. Duits leer ik volgend jaar en later wil ik chirurg worden.En jij ? Weet jij al wat je later wil worden ?
    Ik kijk al uit naar je volgende brief of mail.

Groetjes Ipek

P.s.: Dit is mijn e-mail adres als je wilt:.......................................
    Voor moest je twijfelen ik ben een turkse meisje.
    Mijn naam betekent: zacht

P.S 2: Hebben jullie de kaart terug naar het adres van de school gestuurd ?
    Als je het nog niet gedaan hebt stuur het dan naar dit adres a.u.b.:
    .............................
    ...........................
    .............................

[ Kan iemand dat zo snel mogelijk vertalen ik heb het hard nodig bedankt ]

2. Steena's Avatar

Steena said:

Let’s see what’s still left in my head
    I’d be very happy if a native speaker could check this, though I feel quite OK with it. I did not get the full meaning of ballonwedstrijd - I can easily translate it, but what's that like?
    And I do not know what a.u.b stands for!

Liebe Franka,

ich habe deinen Brief erhalten. Ich danke dir dafür. Das ist so nett. Ich muss Karten kaufen für den Ballonwettstreit und ich muss verschiedene Namen benutzen, deshalb habe ich den Namen von meiner Schwägerin mit meiner Adresse genutzt. Es war richtig, dass die Karte bei dir angekommen ist. Fatma ist meine Schwägerin, aber ich habe die Karte geschrieben, deshalb antworte ich auch auf den Brief. Ich bin Ipek. Ich bin ... Jahre alt. Ich habe zwei ältere Brüder, hast du Brüder oder Schwestern? Ich war ein paar Mal in Deutschland und ich finde, es ist ein nettes Land. Belgien ist einigermaßen flach, dort wo ich lebe, aber wenn du nach Süden gehen würdest, wird es bergiger. Im Moment ist das Frühlingswetter zum ersten Mal im Jahr schön. Meine Lieblingstiere sind Hasen, sie sind so süß! Ich fand dein Bild schön, meine Freundin auch. Du solltest auf eine Kunstschule gehen! Ich mag mehr die Wissenschaften, aber bei uns ist das anders als in deinem Land. Ich lerne im nächsten Jahr Deutsch und später will ich Chirurg werden. Und du? Weißt du schon, was du später werden willst? Ich warte schon auf deinen nächsten Brief oder deine nächste Email.

Grüße, Ipek.

PS: Das ist meine Emailadresse, nach der du gefragt hast.
    Du wirst mir kaum glauben, dass ich Türkin bin. Mein Name bedeutet: zart.

PS2: Hast du die Karte zurückgeschickt an die Adresse der Schule?
    Wenn du das noch nicht gemacht hast, sende sie dann an diese Adresse:
    होता है जो होना है ... वक़्त ही शायद खुदा है ...
    कौन कहता है आदमी अपनी किस्मत खुद लिखता है?

3. Guest said:

Erg heel bedankt Thx =)

4. Steena's Avatar

Steena said:

Hey GecePerisi, you`re most welcome. Nevertheless I haven`t used my more than sparce Dutch knowledge for some time I`d like to see someone checking back on that one!
    होता है जो होना है ... वक़्त ही शायद खुदा है ...
    कौन कहता है आदमी अपनी किस्मत खुद लिखता है?