Please, help translate to english. Noir Désir - l'homme presse

Thread: Please, help translate to english. Noir Désir - l'homme presse

Tags: None
  1. nightmaresvk said:

    Default Please, help translate to english. Noir Désir - l'homme presse

    I just discovered them and I am totally in love. Awesome music.. Could you please translate this lyrics to english? I will be really grateful..

    je suis un mannequin glace avec un teint de soleil.
    Ravale, l'homme presse, mes conneries proferees
    Sont le destin du monde, je n'ai pas le temps, je file,
    Ma carriere est en jeu, je suis l'homme mediatique.
    J'suis plus que politique, je vais vite, tres vite,
    J'suis une comete humaine universelle.
    Je traverse le temps, je suis une reference,
    Je suis omnipresent, je deviens omniscient,
    J'ai envahi le monde que je ne connais pas,
    Peut importe j'en parle, peu importe je sais.
    J'ai les hommes a mes pieds, huit milliars potentiels
    De cretins asservis a part certains de mes amis
    Du meme monde que moi. Vous
    n'imaginez pas ce qu'il sont gais.
    Qui veut de moi et des miettes de mon cerveau?
    Qui veut entrer dans la toile de mon reseau?
    Militant quotidien de l'inhumanite,
    Des profits immediats, des faveurs des medias,
    Moi je suis riche, tres riche,
    J'fais dans l'immobilier,
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer.
    J'connais le tout Paris et puis le reste aussi.
    Mes connaissances uniques
    Et leurs femmes que je... frequente evidemment.
    Les cordons de la bourses se relachent pour moi.
    Il n'y a plus de secret, je suis le roi des rois.
    Explose l'audimat, pulverisee l'audience.
    Et qu'est ce que vous croyez? C'est
    ma voie, c'est ma chance.
    J'adore les emissions a la television.
    Pas le temps d'regarder mais c'est moi qui les fais.
    On crache la nourriture a ces yeux affames.
    Vous voyez qu'ils demandent, nous les savons avides
    De notre pourriture. Mieux que d'la confiture
    A des cochons!

    Qui veut de moi et des miettes de mon cerveau?
    Qui veut entrer dans la toile de mon reseau?
    Vous savez que je suis...
    Un homme presse
    Un homme presse
    Un homme presse
    Je suis...
    Un homme presse
    Un homme presse
    Un homme presse.
    Je suis un militant quotidien de l'inhumanite
    Et puis des profits immediats et
    puis des faveurs des medias.
    Moi je suis riche, tres riche,
    J'fais dans l'immobilier.
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer.
    Et puis je traverse le temps je suis devenu omnipresent
    Je suis une super reference,
    Je peux toujours m'ramener ma science.
    Moi je vais vite, tres vite, ma carriere est en jeu.
    Je suis l'homme mediatique, moi je
    suis plus que politique
    Car je suis...
    Un homme presse
    Un homme presse
    Un homme presse
    Aaah...
    Un homme presse oui je suis
    Un homme presse
    Un homme presse.
    Je suis un militant quotidien de l'inhumanite
    Et puis des profits immediats et
    puis de faveurs des medias.
    Moi je suis riche, tres riche,
    J'fais dans l'immobilier.
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer.
    Love, love, love, dit-on en Amerique.
    Lioubov, Russie ex-sovietique.
    Amour, aux quatre coins de France.
     
  2. Calicouette's Avatar

    Calicouette said:

    Default

    Yes it is an awesome music but traction is quite hard for me, but i'll try

    je suis un mannequin glace avec un teint de soleil.........I am an ice model with sun dyed
    Ravale, l'homme presse, mes conneries proferees..........take back, hurry man, my uttered bullshits,
    Sont le destin du monde, je n'ai pas le temps, je file,.....Are the world destiny, I have no time, I'm leaving,
    Ma carriere est en jeu, je suis l'homme mediatique.........My career is at stake,I'm the media man
    J'suis plus que politique, je vais vite, tres vite,...............I am more than politic, I am going fast, very fast
    J'suis une comete humaine universelle.........................I am an universal human comet
    Je traverse le temps, je suis une reference,..................I am going through the time, I am a reference
    Je suis omnipresent, je deviens omniscient,..................I am everywhere, I am becoming omniscient
    J'ai envahi le monde que je ne connais pas,...................I invaded the unknown world (really it is the world he do not know but I don't know how to say this)
    Peut importe j'en parle, peu importe je sais..................Nerver mind, I'm talking about it, never mind I know
    J'ai les hommes a mes pieds, huit milliars potentiels......I have men down on my feet, eight bilions (would be)? (potentials)?.
    De cretins asservis a part certains de mes amis............Enslaved idiots exept some of my friends
    Du meme monde que moi. ...............................From the same world than mine
    Vous n'imaginez pas ce qu'il sont gais.................You can't imagine how happy they are
    Qui veut de moi et des miettes de mon cerveau?....Who wants me and crumbs from my brain?
    Qui veut entrer dans la toile de mon reseau?.........Who wants to enter the canvas of my network?
    Militant quotidien de l'inhumanite,........................Daily militant of the inhumanity
    Des profits immediats, des faveurs des medias,.....Immediate profits, favors of media
    Moi je suis riche, tres riche,...............................I am rich, very rich
    J'fais dans l'immobilier,..................................... I work in real estate
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer...I know how doing business, they are people who can pay
    J'connais le tout Paris et puis le reste aussi...........I know the entire Paris and the rest too (but I don't know if I can say "know" for people???)
    Mes connaissances uniques..............................My only contacts (people that I meet... don't know how to say this too)
    Et leurs femmes que je... frequente evidemment........And their wives that I....meet obviously (meet means here have sex with)
    Les cordons de la bourses se relachent pour moi........Bookmakers are relaxing for me
    Il n'y a plus de secret, je suis le roi des rois.............There is no more secret, I am the king of the kings
    Explose l'audimat, pulverisee l'audience................Exploded ratings, the audience pulverisée
    Et qu'est ce que vous croyez? .............................And what are you thinking about?
    C'est ma voie, c'est ma chance.............................It is my way, my chance
    J'adore les emissions a la television......................I enjoy TV shows
    Pas le temps d'regarder mais c'est moi qui les fais....Not the time to see them but they are mine (I am making them)
    On crache la nourriture a ces yeux affames............We are spitting food to these hungry eyes (TV shows are like food you know?)
    Vous voyez qu'ils demandent, nous les savons avides.....You see they want, we know they are greedy
    De notre pourriture. Mieux que d'la confiture............Of our rot, better than jam
    A des cochons!.......................................... ...........Pigs!

    Qui veut de moi et des miettes de mon cerveau?...........Who wants me and crumbs from my brain?
    Qui veut entrer dans la toile de mon reseau?................Who wants to enter the canvas of my network?
    Vous savez que je suis............You know that I am....
    Un homme presse...................A hurry man
    Un homme presse
    Un homme presse
    Je suis................................I am...
    Un homme presse................a hurry man
    Un homme presse
    Un homme presse.
    Militant quotidien de l'inhumanite,........................Daily militant of the inhumanity
    Et puis Des profits immediats, des faveurs des medias,.....And then of the immediate profits, favors of media
    Moi je suis riche, tres riche,...............................I am rich, very rich
    J'fais dans l'immobilier,..................................... I work in real estate
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer...I know how doing business, they are people who can pay
    Et je traverse le temps, je suis omniprésent..........And I am passing through the time, I am everywhere
    Je suis une super reference,..............................I am a super (awesome) reference
    Je peux toujours m'ramener ma science.............I can still show my science (show how I am smart)
    Moi je vais vite, tres vite, ma carriere est en jeu.......I am going fast, very fast, my career is at stake
    Je suis l'homme mediatique, ...................I am the media man
    moi je suis plus que politique...................I am more than politic
    Car je suis............................................Be acause I am
    Un homme presse...............................A hurry man
    Un homme presse
    Un homme presse
    Aaah...
    Un homme presse oui je suis
    Un homme presse
    Un homme presse.
    Je suis un militant quotidien de l'inhumanite...............I am a daily militant from inhumanity
    Et puis des profits immediats et puis de faveurs des medias.........Ans then from Immediate profits, and then from favors of media
    Moi je suis riche, tres riche,...........................I am rich, very rich
    J'fais dans l'immobilier,..................................... I work in real estate
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer...I know how doing business, they are people who can pay.
    Love, love, love, dit-on en Amerique................."love, love,love" as we said in america (USA)
    Lioubov, Russie ex-sovietique.....................Lyubov, Russia ex-Soviet
    Amour, aux quatre coins de France.............Love, At the France four corners


    please help me correct this ! thanks a lot
     
  3. nightmaresvk said:

    Default

    Wow, that was really fast! Merci beaucoup! ;-)
    I do not speak french (only very basics) but I think your translation is more than fine. I understand clearly what you (or Berthrand ;-)) meant so it has to be very good.
     
  4. nightmaresvk said:

    Default

    I was transalting it to slovak language and I found few little problems: "Un homme presse" as "hurry man". How is it meant? It is a man who is always bustling, always in hurry who do not have time to sit, to relax - something like that?

    The 2nd one - who/what is Lyubov/Lioubov? I searched it on google and I found it is russian female name and one russian famous volleybal player whose has this name and some russian cubism-artist. I somehow do not understand the meanning of this in the lyrics..

    And last one: "Amour, aux quatre coins de France/Love, At the France four corners" - it means something like "FROM all parts of France" or "TO all parts of France" (metaphoricly speaking)
     
  5. Calicouette's Avatar

    Calicouette said:

    Default

    Quote Originally Posted by nightmaresvk View Post
    I was transalting it to slovak language and I found few little problems: "Un homme presse" as "hurry man". How is it meant? It is a man who is always bustling, always in hurry who do not have time to sit, to relax - something like that?

    The 2nd one - who/what is Lyubov/Lioubov? I searched it on google and I found it is russian female name and one russian famous volleybal player whose has this name and some russian cubism-artist. I somehow do not understand the meanning of this in the lyrics..

    And last one: "Amour, aux quatre coins de France/Love, At the France four corners" - it means something like "FROM all parts of France" or "TO all parts of France" (metaphoricly speaking)

    Homme pressé is a man who do not have time, always in hurry

    Don't really know what is Lioubov but i thought it was a country but <maybe it is a person call Lioubov, an anarchist in ex soviet russia? (maybe not ... I don't know at all sorry)

    "amour aux 4 coins de la france" Means love everywhere in france
     
  6. Koukla's Avatar

    Koukla said:

    Default

    Ah good that this song is translated, I adore it too
     
  7. nightmaresvk said:

    Default

    Merci beaucoup again, Calicouette!
    Now I understand all expect our mysterious "Lioubov" person. I will try to find out who is it so maybe I will post it..

    Koukla: You don´t know who is Lioubov too, do you?
     
  8. Koukla's Avatar

    Koukla said:

    Default

    Sounds russian but ur the political science student..figure it out :P
     
  9. nightmaresvk said:

    Default

    Quote Originally Posted by Koukla View Post
    Sounds russian but ur the political science student..figure it out :P
    I am currently working on it.
    But you know - not every Russian has something to do with politics.
     
  10. Koukla's Avatar

    Koukla said:

    Default

    Of course not, and this one sounds like a girl name. /btw I meant that u r the brainy one)
     
  11. nightmaresvk said:

    Default

    Quote Originally Posted by Koukla View Post
    /btw I meant that u r the brainy one)
    Me?? Why??


    Beware, Lioubov! I will find you!!!
     
  12. Koukla's Avatar

    Koukla said:

    Default

    I dunno, I have the idea that political science students are generally brainy./branier.
     
  13. KuzuKuzu's Avatar

    KuzuKuzu said:

    Default

    "Lioubov" means "love" in Russian. The part form "love, love, love" until the end comes actually from another song, "Love, lioubov, amour" by Les Poppys, a kid band from the 70s.

    Your translation is fine, but there are some things I'd like to correct.

    First it's "hurried man", rather than "hurry man".

    Instead of:
    Quote Originally Posted by Calicouette View Post
    Ravale, l'homme presse, mes conneries proferees..........take back, hurry man, my uttered bullshits,
    It's "ravalé", so it would be "refaced" (like a building, because he compares himself to a model)
     
  14. Bouzou said:

    Default

    Here are the lyrics with some corrections (or reinterpretations) I feel necessary.

    Tanks and congratz to Calicouette for her translation, it is not that bad.

    je suis un mannequin glace avec un teint de soleil.........I am an iced model with sun tan
    Ravale, l'homme presse, mes conneries proferees..........Refaced, hurried man, my uttered bullshits,
    Sont le destin du monde, je n'ai pas le temps, je file,.....Are the world's destiny, I have no time, I'm leaving,
    Ma carriere est en jeu, je suis l'homme mediatique.........My career is at stake, I'm the media man
    J'suis plus que politique, je vais vite, tres vite,...............I am more than politic, I am going fast, very fast
    J'suis une comete humaine universelle.........................I am an universal human comet
    Je traverse le temps, je suis une reference,..................I am going through the time, I am a reference
    Je suis omnipresent, je deviens omniscient,..................I am everywhere, I am becoming omniscient
    J'ai envahi le monde que je ne connais pas,...................I invaded the world that I don't know
    Peut importe j'en parle, peu importe je sais..................Nerver mind I'm talking about it, never mind I know
    J'ai les hommes a mes pieds, huit milliars potentiels......I have men down on my feet, eight bilions of potentials
    De cretins asservis a part certains de mes amis............Enslaved idiots exept some of my friends
    Du meme monde que moi. ...............................From the same world than mine
    Vous n'imaginez pas ce qu'il sont gais.................You can't imagine how happy they are

    Qui veut de moi et des miettes de mon cerveau?....Who wants me and crumbs from my brain?
    Qui veut entrer dans la toile de mon reseau?.........Who wants to enter the web of my network?

    Militant quotidien de l'inhumanite,........................Daily militant of the inhumanity
    Des profits immediats, des faveurs des medias,.....Immediate profits, favors of media
    Moi je suis riche, tres riche,...............................I am rich, very rich
    J'fais dans l'immobilier,..................................... I work in real estate
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer...I know how doing business, they are some which can pay
    J'connais le tout Paris et puis le reste aussi...........I know the entire Paris and the rest too
    Mes connaissances uniques..............................My unique acquaintances (here, unique would mean something like rare)
    Et leurs femmes que je... frequente evidemment........And their wives that I.... obviously date
    Les cordons de la bourses se relachent pour moi........Bookmakers are relaxing for me
    Il n'y a plus de secret, je suis le roi des rois.............There is no more secret, I am the king of the kings
    Explose l'audimat, pulverisee l'audience................Exploded ratings, pulverized audience
    Et qu'est ce que vous croyez? .............................And what are you believing?
    C'est ma voie, c'est ma chance.............................It is my way, my chance
    J'adore les emissions a la television......................I enjoy shows on TV
    Pas le temps d'regarder mais c'est moi qui les fais....Not the time to see them but it's me who makes them
    On crache la nourriture a ces yeux affames............We are spitting food to these hungry eyes
    Vous voyez qu'ils demandent, nous les savons avides.....You see they demand, we know they are greedy
    De notre pourriture. Mieux que d'la confiture............Of our rot, better than jam
    A des cochons!.......................................... ...........to pigs !

    Qui veut de moi et des miettes de mon cerveau?...........Who wants me and crumbs from my brain?
    Qui veut entrer dans la toile de mon reseau?................Who wants to enter the web of my network?
    Vous savez que je suis............You know that I am....
    Un homme presse...................A hurry man
    Un homme presse
    Un homme presse
    Je suis................................I am...
    Un homme presse................a hurry man
    Un homme presse
    Un homme presse.
    Militant quotidien de l'inhumanite,........................Daily militant of the inhumanity
    Et puis Des profits immediats, des faveurs des medias,.....And then of the immediate profits, favors of media
    Moi je suis riche, tres riche,...............................I am rich, very rich
    J'fais dans l'immobilier,..................................... I work in real estate
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer...I know how doing business, they are some which can pay
    Et je traverse le temps, je suis omniprésent..........And I am passing through the time, I am everywhere
    Je suis une super reference,..............................I am a super reference
    Je peux toujours m'ramener ma science.............I can still show my science (show how I am smart)
    Moi je vais vite, tres vite, ma carriere est en jeu.......I am going fast, very fast, my career is at stake
    Je suis l'homme mediatique, ...................I am the media man
    moi je suis plus que politique...................I am more than politic
    Car je suis............................................Be acause I am
    Un homme presse...............................A hurry man
    Un homme presse
    Un homme presse
    Aaah...
    Un homme presse oui je suis
    Un homme presse
    Un homme presse.
    Je suis un militant quotidien de l'inhumanite...............I am a daily militant from inhumanity
    Et puis des profits immediats et puis de faveurs des medias.........Ans then from Immediate profits, and then from favors of media
    Moi je suis riche, tres riche,...........................I am rich, very rich
    J'fais dans l'immobilier,..................................... I work in real estate
    Je sais faire des affaires, y'en a qui peuvent payer...I know how doing business, they are some which can pay.
    Love, love, love, dit-on en Amerique................."love, love,love" as we said in america (USA)
    Lioubov, Russie ex-sovietique.................... Love, Russia ex-Soviet
    Amour, aux quatre coins de France.............Love, At the France four corners