Mohamed Mounir - Embareh kan omri eshreen

Thread: Mohamed Mounir - Embareh kan omri eshreen

Tags: None
  1. mariam k said:

Default Mohamed Mounir - Embareh kan omri eshreen

please i need the arabic lyrics and translation for this song

citlalli said:

Hi I found the lyrics in nogomi:

أمبارح وأنا بعذوبتى فارح...بالشوق والهوى سارح...كان عمرى عشرين...امبارح..
    .كانت الأمواج تتلاوح...صحة الأبدان تترايح...يازهرة السنين...امبارح...كان عمرى عشرين...عشرين.
    ..امبارح وأنا زاهى بشابى...مع جملة أحبابى...الليل والدجى وامحانه...واحنا ياسهرانيين.
    ..بدعت فى الريام عذبى...رفظى الرقيق عربى...واللى نحوزها ونكلمها...هذا كذب للعين...امبارح...كان عمرى عشرين...عشرين...امبارح...وسط بحور وأمواج...زاد الغرام تهياجى..
    .سر فى الشعور الشقرا...وملتهى الأخرين...امبارح...كان عمرى عشرين...عشرين
    “If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are. Style. That's what people remember.” ― Terry Pratchett.

3. mariam k said:

thanks alot

sohuda said:

أمبارح وأنا بعذوبتى فارح...بالشوق والهوى سارح...كان عمرى عشرين...امبارح..
    embar7 w ana b3zobte fare7.. belsho2 wel hawa sare7.. kan 3omry 3eshreen. embar7
    yesterday when I was happy with being single.. and was wandering with longing and love,, I was 20 yesterday

كانت الأمواج تتلاوح...صحة الأبدان تترايح...يازهرة السنين...امبارح...كان عمرى عشرين...عشرين
    kanet el amwag tetlawe7 .. se7at el abdan tetray7.. ya zahrat el sneen.. embar7.. kan 3omry 3shreen .. 3shreen
    waves were getting higher.. and the health of bodies was good.. oh the flower of the years.. yesterday I was 20... 20
    ..امبارح وأنا زاهى بشابى...مع جملة أحبابى...الليل والدجى وامحانه...واحنا ياسهرانيين
    embar7 w ana zahy bshababy .. m3 gomlet a7baby.. alyl w eldoga wam7ano.. w e7na sahraneen
    yesterday I was blooming with youth.. with some of my loved ones.. night and darkness .. and we stayed up all night
    ..بدعت فى الريام عذبى...رفظى الرقيق عربى...واللى نحوزها ونكلمها...هذا كذب للعين...امبارح...كان عمرى عشرين...عشرين...امبارح...وسط بحور وأمواج...زاد الغرام تهياجى
    .سر فى الشعور الشقرا...وملتهى الأخرين...امبارح...كان عمرى عشرين...عشرين

that's all I understood from the song, maybe someone can finish it up
    The hours of pain have yielded good,
    Which prosperous days refused;
    As herbs, though scentless when entire,
    Spread fragrance when they’re bruised.

ahmedisman said:

reminding... im not gonna try this song if sohuda couldnt get it. she's smarter so can any other banaya do it. PLEASSEeeeEEeEEEEe