Timo Pieni Huijaus - Robin of Velkala (Finnish)

Thread: Timo Pieni Huijaus - Robin of Velkala (Finnish)

Tags: None
  1. silvia06_dragutza said:

    Post Timo Pieni Huijaus - Robin of Velkala (Finnish)

    Mä uskon vallankumoukseen en pelkästään omassa päässäni,
    Siks säästänki voimia sen toteutumiseen,
    Se kaukaisuudes siitä, mikä kullekki riittää, tää on ollu kaunis taistelu mut pitää muistaa kiittää.
    Ja kiittämättömät voi mun puolesta vetää kätee, kiittäjät puolestaa unohtaa mitä mä teen,
    Oon samanlainen ku muut, yleisös nauraa suut, huudan skutsii ja nauraa puutki (HaHa!)
    Hengitän koko keuhkoilla ja tilanteena tämä, jos koputan puuta tulee petäjästä pettäjä,
    Puhun kiville ja tiedon perii äiti-Suomi, Ritva Snellman mun äiti katulamput mun äitipuoli.
    Tyhjät sanat täyttää huoneen, jos ei anna ajatuksilleen tilaa ne tukkii joka suonen, ne tukkii jokatien, ei seiso suoras mies, painolasti miehen alas vie, vie.

    On pakko sanoo mitä haluu tai muuten ei pysty, ei pysty
    On pakko nousta seisomaan vaikka ei pystys, ei pystys,
    Mikä määrittelee ihmisen kuin ihminen itse, ihminen itse
    Kuka muu sun taistelut käy jos et sä itse?

    No sanon rehellisesti niin, isäni pelot ei oo todellakaa pitkä tie, kaiken palon hinku pitkät aterini neulat ja slidmät
    Kädestä suuhun ryöstän rikkailta kaiken minkä pystyn ja käyn mun sotii, aina nostan matkaa rystys, se käy niin kadulle ku koti robin of velkala, mihin on seistävä saappais jotka jalkaan kelpaavat, velka taakka painaa aina älä anna päätäs vaivaa, kyl teidänkin perhe selviytyy, ite en, periksi antanu oon sanoilla parantanu, kaalimaan kakaroit ja taputellu pakaroita, vuosien kasvaes löyty asenne elämälle oon maistanu paskaa joten onneks en astunu päälle, hölmöt odottaa vettä ja idiootit sen käyttää, kuinka tyhmä ihminen on sentään pistokoe näyttää, paskahousut juoksee, todellisuutta karkuu, pyydän tee ykski muutos se voi olla kaiken alku,

    On pakko sanoo mitä haluu tai muuten ei pysty, ei pysty
    On pakko nousta seisomaan vaikka ei pystys, ei pystys,
    Mikä määrittelee ihmisen kuin ihminen itse, ihminen itse
    Kuka muu sun taistelut käy jos et sä itse?

    Miten tää nykymaailma pyörii on uskomatonta, en pysty valita vaa yhtä vaan näit asioit on monta, en oo syyllistämäs tai osottamassa sormella ketään vaan peräänkuulutan, raja on pakko vetää, vedän sen kepil hiekkaa, sä voit valita puoles ja kerro mikä veikkauksen peli on synty' suomee ei tää muutos tuu yksin, mä tarviin teitä lisää, voit tuhota tän levyn mut toi on sun pääsi sisäl

    On pakko sanoo mitä haluu tai muuten ei pysty, ei pysty
    On pakko nousta seisomaan vaikka ei pystys, ei pystys,
    Mikä määrittelee ihmisen kuin ihminen itse, ihminen itse
    Kuka muu sun taistelut käy jos et sä itse?
     
  2. NuttyNuti's Avatar

    NuttyNuti said:

    Default

    Here we go!

    ***

    Robin of Velkala
    Robin of Deptfield [1]


    Mä uskon vallankumoukseen en pelkästään omassa päässäni,
    I believe in revolution, not only in my own head,
    Siks säästänki voimia sen toteutumiseen,
    That's why I'm saving my strength for carrying out it,
    Se kaukaisuudes siitä, mikä kullekki riittää, tää on ollu kaunis taistelu mut pitää muistaa kiittää.
    It's far away from what is enough for everyone, that is a beautiful battle, but you have to remember to thank.
    Ja kiittämättömät voi mun puolesta vetää kätee, kiittäjät puolestaa unohtaa mitä mä teen,
    And in my opinion, unthankful ones can just jerk off, while thanking ones forget what I am doing,
    Oon samanlainen ku muut, yleisös nauraa suut, huudan skutsii ja nauraa puutki (HaHa!)
    I am similar to everyone, mouths are laughing in the audience, I yell to the forest and even trees are laughing at me. (Haha!) [2]
    Hengitän koko keuhkoilla ja tilanteena tämä, jos koputan puuta tulee petäjästä pettäjä,
    I breathe with all my lungs, and this is the situation, if I knock the tree, the pine will become a traitor. [3]
    Puhun kiville ja tiedon perii äiti-Suomi, Ritva Snellman mun äiti katulamput mun äitipuoli.
    I talk to stones, and Mother Finland will inherit the information, Ritva Snellman, my mother, my stepmother. [4]
    Tyhjät sanat täyttää huoneen, jos ei anna ajatuksilleen tilaa ne tukkii joka suonen, ne tukkii jokatien, ei seiso suoras mies, painolasti miehen alas vie, vie.
    Empty words fill the room, if you don't give room for your thoughts, they clog every vein in you, they clog every way, the man doesn't stand straight, the burden pulls him down, down. [5]


    On pakko sanoo mitä haluu tai muuten ei pysty, ei pysty
    You have to say what you want or otherwise you can't, you can't
    On pakko nousta seisomaan vaikka ei pystys, ei pystys,
    You have to stand up even if you couldn't, you couldn't,
    Mikä määrittelee ihmisen kuin ihminen itse, ihminen itse
    What defines the human if not the human himself, human himself
    Kuka muu sun taistelut käy jos et sä itse?
    Who fights your battles if not you by yourself?


    No sanon rehellisesti niin, isäni pelot ei oo todellakaa pitkä tie, kaiken palon hinku pitkät aterini neulat ja slidmät
    Oh well, I say honestly that my father's fears are not a long road, the urge of all blaze, long aterini needles and slidmäs. [6]
    Kädestä suuhun ryöstän rikkailta kaiken minkä pystyn ja käyn mun sotii, aina nostan matkaa rystys, se käy niin kadulle ku koti robin of velkala, mihin on seistävä saappais jotka jalkaan kelpaavat, velka taakka painaa aina älä anna päätäs vaivaa, kyl teidänkin perhe selviytyy, ite en, periksi antanu oon sanoilla parantanu, kaalimaan kakaroit ja taputellu pakaroita, vuosien kasvaes löyty asenne elämälle oon maistanu paskaa joten onneks en astunu päälle, hölmöt odottaa vettä ja idiootit sen käyttää, kuinka tyhmä ihminen on sentään pistokoe näyttää, paskahousut juoksee, todellisuutta karkuu, pyydän tee ykski muutos se voi olla kaiken alku,
    From the hand to the mouth [7] I rob from the rich all I can and I do my wars, always I cause fights in my journey, it fits both on the street and the home, Robin of Velkala, you have to stand in the boots that fit your feet, dept load presses me always, don't mind about that, you'll family will survive, I won't, I have given up healed with my words, kids of a cabbage field and patted buttocks, among years you'll find the attitude of life I have tasted sh*t luckily I didn't step on it, fools wait for water and idiots use it, how stupid a human is a sample test shows that, sh*t pants run [8] from the reality, I ask you just do one change and it can be the start for everything.


    On pakko sanoo mitä haluu tai muuten ei pysty, ei pysty
    You have to say what you want or otherwise you can't, you can't
    On pakko nousta seisomaan vaikka ei pystys, ei pystys,
    You have to stand up even if you couldn't, you couldn't,
    Mikä määrittelee ihmisen kuin ihminen itse, ihminen itse
    What defines the human if not the human himself, human himself
    Kuka muu sun taistelut käy jos et sä itse?
    Who fights your battles if not you by yourself?

    Miten tää nykymaailma pyörii on uskomatonta, en pysty valita vaa yhtä vaan näit asioit on monta, en oo syyllistämäs tai osottamassa sormella ketään vaan peräänkuulutan, raja on pakko vetää, vedän sen kepil hiekkaa, sä voit valita puoles ja kerro mikä veikkauksen peli on synty' suomee ei tää muutos tuu yksin, mä tarviin teitä lisää, voit tuhota tän levyn mut toi on sun pääsi sisäl
    How that modern world can be that unbelievable, I can't choose just one thing but there is several of them, I'm not blaming anyone or pointing anyone with my finger but I just announce to you, you have to make a limit, I draw it to the sand with a cane, you can choose your side, and tell what game of Veikkaus [9] was born in Finland, that change doesn't come alone, I need you [plural] more, you can destroy this disc but that will ring in your head.


    On pakko sanoo mitä haluu tai muuten ei pysty, ei pysty
    You have to say what you want or otherwise you can't, you can't
    On pakko nousta seisomaan vaikka ei pystys, ei pystys,
    You have to stand up even if you couldn't, you couldn't,
    Mikä määrittelee ihmisen kuin ihminen itse, ihminen itse
    What defines the human if not the human himself, human himself
    Kuka muu sun taistelut käy jos et sä itse?
    Who fights your battles if not you by yourself?

    ***

    [1] Velkala is a self-made name of a place or a family, where "velka" means "dept" and "la" is a common ending that is used in many names of Finnish places and Finnish surnames. Robin probably refers to Robin Hood.

    [2] In this line, there is combined two Finnish idioms: "The forest replies as it is yelled there" (= what you do now will affect you later) and "Even trees laugh at him" (=EVERYBODY laugh at him/his misfortune)

    [3] A folk belief and a pun: knocking wood/tree (literally) confirms that the mentioned good thing will happen (like after saying, "I will get full points from the exam"), and petäjä (a pine) seems similar to pettäjä (a traitor).

    [4] ...I didn't get this part. At least Ritva Snellman isn't a Finnish celeb according to Google.

    [5] Actually the last word in the sentence is "pull" (or take to be more exact), but this order was more logical in English.

    [6] I have no idea what "aterini" and "slidmä" mean. Maybe they are dialectical Finnish or mistyped words.

    [7] "Living from the hand to the mouth" is a Finnish idiom that means that you get just enough income to get mandatory stuff and you have basically no savings.

    [8] In Finnish, sh*t pants means a coward or in general very pitiful/shameful person.

    [9] Veikkaus (lit. betting) is a Finnish company that runs lottery, gambling etc. games.

    ...a bit chaotic song in my opinion xD