Musica Napoletana

Thread: Musica Napoletana

Tags: None
  1. guaglione said:

    Default Musica Napoletana

    Hi everyone, i'm new here and i was wondering if you are familiar at all with this genre. I ask, guessing that most of you probably know only songs like 'o sole mio, the classic neapolitan songs that is.
    But there are so many modern ones which are mostly sung in the neapolitan language as opposed to in italian.
    A few suggestions:

    Mario Merola
    Carmelo Zappulla
    Tommy Riccio
    Gianni Vezzosi
    Ciro Ricci
    Gianni Celeste
    and for interesting remixes Renzo Arbore
    and from the more classic

    Renato Carosone
    Sergio Bruni
    Massimo Ranieri covers and many more....

    I guess people like Arabs and greeks especially will like the songs, since the language, a very important part of this music, resembles these two languages.
    Last edited by guaglione; 04-08-2007 at 07:52 AM.
  2. salvatore said:

    Default

    hahaha.
    I have in my pc all the songs of napoli. I listen only napoli songs. And I have some videos.

    If you were a girl, ti chiederevo la mano :P
  3. guaglione said:

    Default

    [QUOTE=salvatore;271079]hahaha.
    I have in my pc all the songs of napoli. I listen only napoli songs. And I have some videos.

    If you were a girl, ti chiederevo la mano :P[/QUOT


    Haha, but if i were a girl(or if u were a girl) i wouldn't!
    Ti chiederei, no "ti chiederevo"!!
    Where ru from?
  4. salvatore said:

    Default

    I'm From Tirana. Tirana is the capital of Albania.
    And in Albania is only me to listen these artists.
    hai dimenticato renzo arbore , nino d'angelo e gigi d'alessio e anche quell nuovo cantante Alessio.
    e dalle femene ci sono ida rendano, maria nazionale, mina etc.

    Se hai i lyrics di tommy riccio damili a e-mail. perche a 13 may ho un matrimonio e cantero qualcosa. e dopo ti faro vedere i miei video.
  5. guaglione said:

    Default

    Quote Originally Posted by salvatore View Post
    I'm From Tirana. Tirana is the capital of Albania.
    And in Albania is only me to listen these artists.
    hai dimenticato renzo arbore , nino d'angelo e gigi d'alessio e anche quell nuovo cantante Alessio.
    e dalle femene ci sono ida rendano, maria nazionale, mina etc.

    Se hai i lyrics di tommy riccio damili a e-mail. perche a 13 may ho un matrimonio e cantero qualcosa. e dopo ti faro vedere i miei video.


    Si ma non e' facile scriverli tutti. Lol, Maria Nazionale con questa canzone che fa "tu si scema si cretina tu si tropp nnamurat"!!
    Quale testo di Tommy Riccio vorresti? Siccome tu ascolti questa musica cosi' tanto aspetterei che capissi gia' le parole.
  6. salvatore said:

    Default

    io ho un sitto che sono 600 testi di canzoni napoletane. e quelle vechie gli ho gia.
    e quando stavavo cercando per tommy riccio nell google ho trovato questa pagina su questo forum. e quando leggo capisco tutto in dialetto napoletano ma non capisco quando sento .
    vorrei abito biancho.
    napole e notte.
    stanza 39.
    perche cantero in un matrimonio e doppo ti facio vedere i video
  7. bobman said:

    Default

    I had collected a lot of great Neapolitan songs when Napster first started. I haven't found anything to replace it. It seemed I could type in any artist and song combination and I would get several download options. Seems like nothing has come around to replace that.

    Bob
  8. salvatore said:

    Default

    search with bearshare.
  9. tzina772000's Avatar

    tzina772000 said:

    Default

    Quote Originally Posted by guaglione View Post
    I guess people like Arabs and greeks especially will like the songs, since the language, a very important part of this music, resembles these two languages.
    Per la parte con I Greci hai 100% ragione, pero' non perche' rissomiglia(qualcosa e' sbagliato come ho scritto la parola)alla lingua, ma alla musica, alle nostre canzoni (alcune almeno)
    L'unica cosa che non mi piace della musica napoletana e' che tante volte parlano di persone nelle carceri,della mafia(pero' dalla parte dei mafiosi,delle sparatorie, delle truffe). Credo che Napoli (ed i Napoletani) hanno molto, ma molto di piu da queste cose
  10. bobman said:

    Default

    Quote Originally Posted by salvatore View Post
    search with bearshare.

    Actually, if it existed, i would subscribe to a service that offerred those songs. The thing that I have found is that there's nothing that has the variety that existed during that time.

    A legal library ( archive ) would be a great thing to have.

    Bob
    Last edited by bobman; 05-01-2007 at 07:17 PM.
  11. Alia's Avatar

    Alia said:

    Default

    i do think, u should have said some words about italian music in common, non solo la musica napoletana/ why didn't u tell sth about Laura Pausini for example? anyway, those people from Napoli have always been special ))) esp la lingua ! quello dialetto e si difficile da capire! but the songs are really wonderful///
  12. tzina772000's Avatar

    tzina772000 said:

    Default

    Quote Originally Posted by Alia View Post
    i do think, u should have said some words about italian music in common, non solo la musica napoletana/ why didn't u tell sth about Laura Pausini for example? anyway, those people from Napoli have always been special ))) esp la lingua ! quello dialetto e si difficile da capire! but the songs are really wonderful///
    perche il thread viene chiamato musica napoletana
    Per capire i dialetti in Italia devi vivere li, se vuoi capire il napoletano devi vivere in qualche parte nel sud. Non e difficile se hai voglia di farlo (te l'assicuro, non sono Italiana e un po' di dialetto capisco)
  13. rumoredistrada said:

    Default

    [QUOTE=guaglione;269237]
    But there are so many modern ones which are mostly sung in the neapolitan language as opposed to in italian.
    A few suggestions:

    Tommy Riccio

    Guaglione, sono di Russia, cioe' sono russo. Ma la musica napoletana mi piace lo stesso. Piu' di ognun'altra.
    Non mi puoi aiutare con i testi di Tommy Ricccio. Non li trovo da un anno.
    Li adoro le canzoni di lui. Quali testi mi servono? Quasi tutti.
    E' un cantante fantastico.

    Qualcuno puo' dirmi dove posso trovarli?

    Troverei anche qualche canzone di Franco Calone
  14. francesina said:

    Default

    Vi consiglio anche Rosario Miraggio, a me piace tanto la canzone "Male"