Ali B - Leipe Mocro Flavour (Dutch To English Translation)

Thread: Ali B - Leipe Mocro Flavour (Dutch To English Translation)

Tags: None
  1. rv65 said:

    Default Ali B - Leipe Mocro Flavour (Dutch To English Translation)

    Je hoort Ali B, hardcore to the bone
    Ben hellemaal leip zelfs al doe ik gewoon
    Wil je een show geef me een microfoon
    Ik bust ryhmes van hier tot aan bergen op zoon
    Iedereen weet ik ben altijd straight, als je likt aan me reet ben ik altijd wreet
    Want ik schijt in je bek als een duif op je kop
    Jij bent een sukkel maar je wijf die is top
    en je krijgt op je kop als ik kom met de bom
    rappers die ik hoor zetten door en daarom
    lees ik ze de les en stuur ik ze naar huis
    me hooligan fans zitten uren voor de buis
    kijkend naar The Box en bestellen ze me clip
    want Ali B is weck, yo vertel het aan een kip
    pok, pook pook kakkel het maar uit
    maar zeg het voor me neus nou dan schakel ik je uit.

    Want dit is, ja dit is die Leipe Mocro Flavour
    Geen probleem Ali B, brengt Leipe Mocro Flavour
    Iedereen die doet mee, met Leipe Mocro Flavour
    Die Leipe Mocro Flavour, die Leipe Mocro Flavour

    Kom ik weer terug met het 2e couplet
    Rappers die me kennen gaan meteen al naar bed
    Ik zeg slaap, slaap en word nooit meer wakker
    ik breng het vers als brood bij de warme bakker
    je bent een arme stakker dus waarom doe je zo dapper
    je wandeld als een oud wijf chillend bij de kapper
    Mother****er, geen grappen met die mocro
    bling blang als we je klappen als een jongo
    Ik ben een jongen van de straat als ik praat
    weet je 9 van de 10 x waar het over gaat
    Geld, wijven en mooie bakken,
    Klote politie willen het van me afpakken
    Laat ze maar komen, ze zullen weer gaan
    en zo snel als ze kwamen want ze kennen de naam
    Het is de A L I spatie Hoofdletter B
    Smoke de skotoe als een dikke vette J

    Want dit is, ja dit is die Leipe Mocro Flavour
    Geen probleem Ali B, brengt Leipe Mocro Flavour
    Iedereen die doet mee, met Leipe Mocro Flavour
    Die Leipe Mocro Flavour, die Leipe Mocro Flavour

    Maak grappen met mij
    Je krijgt klappen van mij
    Haal je moeder en je broeder en je papa der bij
    Je bent een biatch dat is wat ik je zei
    toen je dacht Ali B wat een appeltje ei
    Maar dat gaat niet zo makkelijk omdat ik als een fakkel fik
    soms denk ik echt, yo wat ben ik tog een mazzel pik
    Check it, dit hustle ik 1 voor 1
    is der een party inde buurt gaan we meteen der heen
    Een nieuw fenomeen in de hip hop scene
    ben ik in de buurt zeg dan je chick tot ziens
    Want ze gaat met me mee en komt niet meer terug
    ik zeg pomp mother****ers lul niet om me rug
    Want ik heb jullie door jullie zijn jarloers
    Maar geloof me op me woord jullie zijn niet stoer
    Als ik voor jullie sta met me hele click,
    Jullie weten dit we brengen Wrede ****..

    Want dit is, ja dit is die Leipe Mocro Flavour
    Geen probleem Ali B, brengt Leipe Mocro Flavour
    Iedereen die doet mee, met Leipe Mocro Flavour
    Die Leipe Mocro Flavour, die Leipe Mocro Flavour

    Want dit is, ja dit is die Leipe Mocro Flavour
    Geen probleem Ali B, brengt Leipe Mocro Flavour
    Iedereen die doet mee, met Leipe Mocro Flavour
    Die Leipe Mocro Flavour, die Leipe Mocro Flavour


    Another dutch rap song. I have been getting into this rapper since all the american rappers are mostly terrible. Again I can't speak dutch and want to know the lyrics in english.

    Remix:



    ALI B:
    Je hoort ali b hardcore to the bone,
    Represent warchild tot aan stichting boom,
    In mijn leven is niks gewoon,
    Kontelikkers likken mn bil zo schoon,
    Ben niet de rapper met de zwaarste flow,
    maar ik heb wel een wassenbeeld in Madam Tussaud
    Sommige rappers vinden mij nu een sel-out,
    Een commerciele jongen die alleen maar van geld houdt,
    Arme stakkers het doet pijn in hun hart,
    Want die knuffelmarrokaan sleept weer een prijs in de wacht,
    Ik ben niet de allerbeste maar ik blijf wel apart
    en heb het onder controle alsof ik rijd in mn kart, schumacher-style,
    alleen rijd ik zonder te remmen, ik ben zo leip,
    hoor in mn hoofd nu wel honderden stemmen,
    Doe dit voor een softies en hun roffe publiek.
    Dus gooi je handen in de lucht en gaan we los op de beat.

    BRACE:
    Hoor dit is, ja dit is die leipe mocro flavour,
    Geen probleem, Ali b, met leipe mocro flavour,
    Iedereen die doet mee, met leipe mocro flavour,
    Die leipe mocro flavour, die leipe mocro flavour,

    YES-R:
    Ik ben als Coca-Cola met een cherry smaak en,
    Ik hoef geen alcohol om herrie te maken,
    Ik flow om te blazen, laat de hele club bouncen,
    Chickies die dansen, want ik chill hem V.I.P.,
    En doe dat niet om stoer te doen, maar ey yo dansen kan ik niet,
    Voel je die beat, ik voel hem echt, teminste dat is als ik flow,
    Want als ik dans dan lijk ik gek, en als ik sjans hou maar op,
    Dan krijg ik 9 van de 10 keer een stomp op mn bek, ****,
    Kont in de tent, ali b, yes-r en de brace op de track,
    Dit feest is perfect, en de sfeer is er zeker,
    Wie brengt hem beter dan de mocro flavour,
    Niemand die het durft omdat mother****ers weten,
    Niemand die kan tippen aan de yes-r en zn neven,
    Het zit in onze bloed en dit is how het moet,
    Je kan me haten om de floes, maar onthou mn ****ing naam,
    En de successen die ik boek want…

    BRACE:
    Hoor dit is, ja dit is die leipe mocro flavour,
    Geen probleem, Ali b, met leipe mocro flavour,
    Iedereen die doet mee, met leipe mocro flavour,
    Die leipe mocro flavour, die leipe mocro flavour,

    ALI B:
    Ik ben down met een boer of een swingende belg,
    Heb respect voor iedereen wat k voor niemand verberg,
    Ben eigewijs eigezinnig maar teminste mezelf,
    Want meelopen heeft nooit en te nimmer gewerkt,
    Dus doe maar gek Bounce en word helemaal leip,
    En yo we leven al zolang in een vervelende tijd,
    En als we blijven zeuren dan wordt het toch al niet beter,
    Dus daarom breng ik jullie nu die leipe mocro flavour,
    Ik geef geen fock om die fakers, het zijn wel honderde haters,
    Ik ga de oorlog met ze aan, maaar dan zonder een leger,
    Yes-r aan mn zijde, klaar om te strijden,
    Rocken de show pakken de dough en gaan pleite,
    Ik ben het type die zn zaken wel goed bekijkt,
    Heb ik het te druk kun je terecht bij mn look-a-like,
    En als je geen genoegen krijgt, volg me pick,
    Want ik ben al onderweg naar de volgende hit

    BRACE (2X):
    Hoor dit is, ja dit is die leipe mocro flavour,
    Geen probleem, Ali b, met leipe mocro flavour,
    Iedereen die doet mee, met leipe mocro flavour,
    Die leipe mocro flavour, die leipe mocro flavour

    Any help would be great.
    Last edited by rv65; 04-16-2007 at 07:54 PM.
     
  2. Sutaris's Avatar

    Sutaris said:

    Default

    the first one, it is quite a hard song to translate cuz it has a lot of dutch slang in it and stuff


    Je hoort Ali B, hardcore to the bone – You hear Ali B, hardcore to the bone
    Ben hellemaal leip zelfs al doe ik gewoon – i am totally weird/strange/crazy even if i act normal
    Wil je een show geef me een microfoon – do you want a show, give me the microphone
    Ik bust ryhmes van hier tot aan Bergen op zoom – i bust rhymes from here until Bergen op Zoom (a city in Holland)
    Iedereen weet ik ben altijd straight, als je likt aan me reet ben ik altijd wreet – everybody knows, i am always straight, if you lick my *** i am always cruel
    Want ik schijt in je bek als een duif op je kop – cuz i **** in your mouth like a pidgeon on your head
    Jij bent een sukkel maar je wijf die is top – you are a sucker but your wife is great
    en je krijgt op je kop als ik kom met de bom – and you get punished if i come with the bomb
    rappers die ik hoor zetten door en daarom – rappers that i hear continue and that’s why
    lees ik ze de les en stuur ik ze naar huis – i tell them what to do and send them home
    me hooligan fans zitten uren voor de buis – my hooligan fans sit hours in front of the TV
    kijkend naar The Box en bestellen ze me clip – while they watch The Box they order my video(-clip)
    want Ali B is weck, yo vertel het aan een kip – cuz Ali B is crazy, yo tell it to a chicken
    pok, pook pook kakkel het maar uit – pok, pook, pook, rattle it out
    maar zeg het voor me neus nou dan schakel ik je uit. – but say it straight into my face, and i extinguish you

    Want dit is, ja dit is die Leipe Mocro Flavour – cuz this is, yes this is, that Leipe Mocro Flavour (the weird mocro (moroccan) flavour
    Geen probleem Ali B, brengt Leipe Mocro Flavour – no problem, Ali B, brings LMF
    Iedereen die doet mee, met Leipe Mocro Flavour – everybody participates, with LMF
    Die Leipe Mocro Flavour, die Leipe Mocro Flavour – that LMF, that LMF

    Kom ik weer terug met het 2e couplet – i come back with the 2nd verse
    Rappers die me kennen gaan meteen al naar bed – rappers that know me go to bed immediately
    Ik zeg slaap, slaap en word nooit meer wakker – i say sleep, sleep and never wake up
    ik breng het vers als brood bij de warme bakker – i bring it freshly-backed as at the hot bread baker
    je bent een arme stakker dus waarom doe je zo dapper – you are a poor (poor) thing so why are you doing so brave
    je wandeld als een oud wijf chillend bij de kapper – you walk like an old woman relaxing at the hairdresser
    Mother****er, geen grappen met die mocro – mother****er, no jokes with that moroccan
    bling blang als we je klappen als een jongo – bling, blang if we smack you like a jongo(?)
    Ik ben een jongen van de straat als ik praat – i am a guy from the street and if i talk
    weet je 9 van de 10 x waar het over gaat – you know 9 of the 10 times what it is about
    Geld, wijven en mooie bakken, - money, women and nice cars
    Klote politie willen het van me afpakken – those **** cops are trying to take it away from me
    Laat ze maar komen, ze zullen weer gaan – let them come, they will go again
    en zo snel als ze kwamen want ze kennen de naam – and so fast as they came, cuz they know my name
    Het is de A L I spatie Hoofdletter B - it is A L I space capital letter B
    Smoke de skotoe als een dikke vette J – smoke the police* like a fat joint (probably)

    Maak grappen met mij – make fun with me
    Je krijgt klappen van mij – you get slaps/blows from me
    Haal je moeder en je broeder en je papa der bij – get your mother and brother and your dad
    Je bent een biatch dat is wat ik je zei – you are a ***** and that’s what i told you
    toen je dacht Ali B wat een appeltje ei – then you thought, ALI B, what a ###
    Maar dat gaat niet zo makkelijk omdat ik als een fakkel fik – but it isn’t that easy, cuz if i burn a torch
    soms denk ik echt, yo wat ben ik tog een mazzel pik – sometimes i think, yo i am a lucky bastard
    Check it, dit hustle ik 1 voor 1 – check it out, i hustle this one by one
    is der een party inde buurt gaan we meteen der heen – is there a party nearby then we go there
    Een nieuw fenomeen in de hip hop scene – a new phenomenon in the hip-hop scene
    ben ik in de buurt zeg dan je chick tot ziens – if i am near then say your girl goodbye
    Want ze gaat met me mee en komt niet meer terug – cuz if she goes with me she ain’t coming back
    ik zeg pomp mother****ers lul niet om me rug – i say pump (?) mother****ers and don’t talk behind my backs
    Want ik heb jullie door jullie zijn jarloers – cuz i know you and you are jealous
    Maar geloof me op me woord jullie zijn niet stoer – but belief me on my word, you are not that tough
    Als ik voor jullie sta met me hele click, - if i stand before you with my whole gang
    Jullie weten dit we brengen Wrede ****.. – you know it we bring cruel ****

    * = skotoe is streetslang for the police (though i am not sure)
    ### = i don't know how to translate it, cuz it is a dutch expression
     
  3. Sutaris's Avatar

    Sutaris said:

    Default

    And the second one...there a some words i don't understand, not even if i listen to the song in Dutch, but i hope the rest is understandable


    ALI B:
    Je hoort ali b hardcore to the bone, - you hear ALI B hardcore to the bone
    Represent warchild tot aan stichting boom, - i represent Warchild and even the foundation ‘Boom’ (boom = tree, it is probably a nature foundation)
    In mijn leven is niks gewoon, - in my life nothing is normal
    Kontelikkers likken mn bil zo schoon, - people who lick my buttocks, lick it clean
    Ben niet de rapper met de zwaarste flow, - i am not the rapper with the heaviest flow
    maar ik heb wel een wassenbeeld in Madam Tussaud - but i do have a wax statue in Madam Tussaud
    Sommige rappers vinden mij nu een sel-out, - some rappers think i am a ‘sell-out’
    Een commerciele jongen die alleen maar van geld houdt, - a commercial guy who only likes money
    Arme stakkers het doet pijn in hun hart, - poor things it hurts in their heart
    Want die knuffelmarrokaan sleept weer een prijs in de wacht, - cuz the hug-moroccan gets another price again
    Ik ben niet de allerbeste maar ik blijf wel apart – i am not the best, but i am original
    en heb het onder controle alsof ik rijd in mn kart, schumacher-style, - i have it all under control, like i am driving in my go-kart, schumacher-style
    alleen rijd ik zonder te remmen, ik ben zo leip, - only i drive without braking, i am so weird
    hoor in mn hoofd nu wel honderden stemmen, - hear like a hundred voices in my head now
    Doe dit voor een softies en hun roffe publiek. – i do this for the softies and their (?) crowd
    Dus gooi je handen in de lucht en gaan we los op de beat. – so throw your hands up in the air and go loose on the beat

    BRACE:
    Hoor dit is, ja dit is die Leipe Mocro Flavour – hear this is, yes this is, that Leipe Mocro Flavour (the weird mocro (moroccan) flavour
    Geen probleem Ali B, brengt Leipe Mocro Flavour – no problem, Ali B, brings LMF
    Iedereen die doet mee, met Leipe Mocro Flavour – everybody participates, with LMF
    Die Leipe Mocro Flavour, die Leipe Mocro Flavour – that LMF, that LMF

    YES-R:
    Ik ben als Coca-Cola met een cherry smaak en, - i am like a Coca-Cola with a cherry flavour, and
    Ik hoef geen alcohol om herrie te maken, - i don’t need alcohol to make some noise
    Ik flow om te blazen, laat de hele club bouncen, - i flow to blow (?), i make the whole club bounce
    Chickies die dansen, want ik chill hem V.I.P., - girls that dance, cuz i chill with them VIP
    En doe dat niet om stoer te doen, maar ey yo dansen kan ik niet, - and i really don’t do it to look tough, but ey yo i can’t dance
    Voel je die beat, ik voel hem echt, teminste dat is als ik flow, - feel that beat, i can really feel it, that is when i flow
    Want als ik dans dan lijk ik gek, en als ik sjans hou maar op, - cuz when i dance i look wierd, and if i flirt, ow stop
    Dan krijg ik 9 van de 10 keer een stomp op mn bek, ****, - then i get 9 out of 10 times a slap in my face
    Kont in de tent, ali b, yes-r en de brace op de track, - buttocks/*ss in the house, ALI B, Yes-R, and the Brace on the track
    Dit feest is perfect, en de sfeer is er zeker, - this party is perfect, and the ambiance is there
    Wie brengt hem beter dan de mocro flavour, - who brings him better then the Mocro Flavour
    Niemand die het durft omdat mother****ers weten, - nobody dares cuz mother****ers know
    Niemand die kan tippen aan de yes-r en zn neven, - nobody can be as good as Yes-R and his cousins are
    Het zit in onze bloed en dit is how het moet, - it’s in our blood, and this is how it is to be done
    Je kan me haten om de floes, maar onthou mn ****ing naam, - you can hate me because of the *floes* (?), but rember my ****ing name
    En de successen die ik boek want… - and the successes that i make

    ALI B
    Ik ben down met een boer of een swingende belg, - i am down with the farmer and the swinging Belgian
    Heb respect voor iedereen wat k voor niemand verberg, - i have respect for everyone and i don’t hide it
    Ben eigewijs eigezinnig maar teminste mezelf, - i am stubborn obstinate but at least myself
    Want meelopen heeft nooit en te nimmer gewerkt, - cuz walking along has never worked
    Dus doe maar gek Bounce en word helemaal leip, - so act weird, Bounce, and get totally weird
    En yo we leven al zolang in een vervelende tijd, - and yo, we already live in such a boring time
    En als we blijven zeuren dan wordt het toch al niet beter, - and if we keep nagging it won’t get any better
    Dus daarom breng ik jullie nu die leipe mocro flavour, - so that’s why i bring you the LMF now
    Ik geef geen fock om die fakers, het zijn wel honderde haters, - i don’t give a f*ck about the people who fake it, and there are like a hundred haters
    Ik ga de oorlog met ze aan, maaar dan zonder een leger, - i will fight with them, but without an army
    Yes-r aan mn zijde, klaar om te strijden, - Yes-R at my side, ready to battle
    Rocken de show pakken de dough en gaan pleite, - We rock the show and get the *dough* (?) and leave
    Ik ben het type die zn zaken wel goed bekijkt, - i am the type that takes good care of his bussinesses
    Heb ik het te druk kun je terecht bij mn look-a-like, - and if i am to busy, you can always go to my look-a-like
    En als je geen genoegen krijgt, volg me pick, - and it doesn’t satisfies you, follow my *pick* (?)
    Want ik ben al onderweg naar de volgende hit – cuz i am already on the road to the next hit
     
  4. rv65 said:

    Default

    Thx for your help.
     
  5. Sutaris's Avatar

    Sutaris said:

    Default

    No problem
     
  6. quizmaster said:

    Default

    This is a very, very lame translation....(No offence)
    maybe I can do it if some one still cares?

    Or some other Dutch artists Who needs to be translated ?

    Or some dutch artists who I recommend?