Cheek - Jippikayjei [Fin->Eng]

Thread: Cheek - Jippikayjei [Fin->Eng]

Tags: None
  1. lalalaro said:

    Default Cheek - Jippikayjei [Fin->Eng]

    Can I have a translation? ^^ Thanks thanks thanks!

    Jippikayjei

    Jippikayjei-hei-hei! (x4)
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.

    Tässä on jotain mitä ei luusereiden edes kantsi koittaa himas. Tää on niille jotka päättää selvii voittajina.
    Tää on pukuhuone preppauskamaa, niille jotka löytää aina jotai petrausvaraa.
    Niille jotka vetää vastustajaa kovempaa, jotka nuorempiaan kannustaa ja opettaa.
    Tää on voittajille, niille jotka antaa kaiken. Rocky Balboa - Eye of the tiger.
    Se vaatii rakkautta, hulluutta, draivia. Kaikki likoon vaan vaik se suuttuttas kaikkia.
    Viileyttä, luonnetta, maniaa, kovuutta, suoraa selkään, tääl tarvitaan totuutta!
    Kyyneleitä, verta, hikee. Loppuun asti vetämistä, vannomista Herran nimeen.
    Voitontahdon näät silmistä. Tää on niille jotka kulkee jalat maassa, pää pilvissä.

    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.

    En suostu unelmoimaan elämääni, vaan elän unelmaani. Sen saavuttaminen on aina ollu mulle maali.
    Ei natsannu ekal, koitin uudestaan ku Dalia. Nyt tätä koko genree kuunnellaan mun takia, hähää.
    Tai ainaki jotai sinne päin. Siks et näin, otin irti itsestäin.
    Ei voi kelaa et se tulee noin vaan. Voittajat tekee, häviäjät puheen hoitaa.
    Ja mä en suostu tupeloimaan, yks proffa pyys kauppakorkeeseen luennoimaan.
    Ryysyistä rikkauksiin, elävä esimerkki. 2012 keväällä presidentti, hähää.
    Tai mitään ikinä, kaikki on mahdollista niin kauan ku riittää kipinää.
    Jos haluu saada, pakko antaa.. Nikke T. Päälliköidenkin on nähty itsekseen itkeneen.

    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.

    Oon niin, niin, niin, niin huono häviäjä, että mun on aivan, aivan, aivan pakko voittaa.
    Siis, siis, siis jos tahdot koittaa niin anna tulla vaan.
    Oon niin, niin, niin, niin huono häviäjä, että mun on aivan, aivan, aivan pakko voittaa.
    Siis, siis, siis jos tahdot koittaa niin anna tulla vaan.

    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei!
    Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei!
    Sä tsiigaat voittajaa...
    Kipu on rakkautta, rakkaus on kipua.
     
  2. Sir LesPaul said:

    Default

    okey, i don't really listen this kind of music, in my opinnion finnish hiphop is such a trash.
    there are some lines that i don't fully understand even in finnish
    but however i gave it try.
    there could be mistakes, in spelling or translations. right me if you find one

    oh, i think Jippikayjei is a cowboy style cry, pronounced like english yippie ki-yay

    Jippikayjei

    Jippikayjei-hei-hei! (x4)
    (that doesn't mean anything but jippikayjei hei hei)
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    (I'm here to win, nothing will stand on my way. jippikayjei hei hei, you're looking at the winner)
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    (I'm here to win, nothing will stand on my way. jippikayjei hei hei, you're looking at the winner)

    Tässä on jotain mitä ei luusereiden edes kantsi koittaa himas. Tää on niille jotka päättää selvii voittajina. (this is something that losers should'nt try at home, it's for those who decide to win)
    Tää on pukuhuone preppauskamaa, niille jotka löytää aina jotai petrausvaraa.
    (this is the locker room prepping stuff, for those who allways find something to brush up)
    Niille jotka vetää vastustajaa kovempaa, jotka nuorempiaan kannustaa ja opettaa.
    (for those who try harder than opponents, those who cheer and teach youngers)
    Tää on voittajille, niille jotka antaa kaiken. Rocky Balboa - Eye of the tiger.
    (this is for the winners, who give everything. Rocky Balboa - Eye of the tiger)
    Se vaatii rakkautta, hulluutta, draivia. Kaikki likoon vaan vaik se suuttuttas kaikkia.
    (it takes love, madness,drive. give everything you got though it would make everyone mad)
    Viileyttä, luonnetta, maniaa, kovuutta, suoraa selkään, tääl tarvitaan totuutta!
    (coolness, character, mania, toughness, straight back, the truth is needed here!)
    Kyyneleitä, verta, hikee. Loppuun asti vetämistä, vannomista Herran nimeen.
    (tears, blood, sweat. giving it all, swearing to God)
    Voitontahdon näät silmistä. Tää on niille jotka kulkee jalat maassa, pää pilvissä.
    (you can see the will for victory in the eyes, this for those walk feet on earth and head in the cloulds)

    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    (I'm here to win, nothing will stand on my way. jippikayjei hei hei, you're looking at the winner)

    En suostu unelmoimaan elämääni, vaan elän unelmaani. Sen saavuttaminen on aina ollu mulle maali. (i don't wanna dream my life but live my dreams, getting there have allways been my goal)
    Ei natsannu ekal, koitin uudestaan ku Dalia. Nyt tätä koko genree kuunnellaan mun takia, hähää. (i didn't make it at the first try, i tried again like Dalia. now whole genre is listened 'cause me, hahaa)
    Tai ainaki jotai sinne päin. Siks et näin, otin irti itsestäin.
    (or atleast something like that, 'cause i had it within)
    Ei voi kelaa et se tulee noin vaan. Voittajat tekee, häviäjät puheen hoitaa.
    (canno't think, it comes for free. winners walk to walk, losers talk to talk)
    Ja mä en suostu tupeloimaan, yks proffa pyys kauppakorkeeseen luennoimaan.
    (i don't comply to mess things up, some professor asked me to lecture in school of economics)
    Ryysyistä rikkauksiin, elävä esimerkki. 2012 keväällä presidentti, hähää.
    (from rags to riches, a living example. president in spring 2012, hahaa)
    Tai mitään ikinä, kaikki on mahdollista niin kauan ku riittää kipinää.
    (or whatever i want, nothing is impossible as long as you got the spark)
    Jos haluu saada, pakko antaa.. Nikke T. Päälliköidenkin on nähty itsekseen itkeneen.
    (you gotta give to get. Nikke T[name] i've seen, even the chiefs cry alone)

    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    (I'm here to win, nothing will stand on my way. jippikayjei hei hei, you're looking at the winner)

    Oon niin, niin, niin, niin huono häviäjä, että mun on aivan, aivan, aivan pakko voittaa.
    (i'm so so so bad loser that i just have to win)
    Siis, siis, siis jos tahdot koittaa niin anna tulla vaan.
    (so so, if u wanna try me, just bring it on)
    (i'm so so so bad loser that i just have to win)
    Oon niin, niin, niin, niin huono häviäjä, että mun on aivan, aivan, aivan pakko voittaa.
    Siis, siis, siis jos tahdot koittaa niin anna tulla vaan.
    (so so, if u wanna try me, just bring it on)

    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä. Jippikayjei-hei-hei, sä tsiigaat voittajaa.
    Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei!
    Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei! Jippikayjei-hei-hei!
    (I'm here to win, nothing will stand on my way. jippikayjei hei hei, you're looking at the winner)

    Sä tsiigaat voittajaa...
    (you looking upon the winner)
     
  3. lalalaro said:

    Default

    Thank you so much for helping out even if you don't like finnish hip-hop then! I ADORE it though And btw, Cheek himself has said what's that Jippikayjei thing haha! http://www.youtube.com/watch?v=4XEaeOxqy_4
    Anyways, i really appreciate your help! Kiitiiiii^^
    Kipu on rakkautta, rakkaus on kipua.
     
  4. Sir LesPaul said:

    Default

    ohh yes, how did i miss that!!?
    a legendary Bruce Willis phrase!
    i'm nothing but a fool and a coward,
    poet for this corrupted soul

    may my bitter cry fill the air
    once more