Tu, non sei una santa nè io Gesù / You are not a saint and I'm not jesus
ci manca Giuda e poi la scena, ma c'è l'ultima cena./ we're missing judas and the scene (the scenery), but there is the last supper.
In miniatura noi due zitti, gli occhi persi dentro i piatti/ you and I silent, in miniature, (with our) eyes lost in the plates/dishes
già è risolto il problema. / the problem is already solved.
M' hai dato tempo per cambiare l'ho sciupato per giocare /You gave me time to change, I've wasted it to play
pago io di persona / I pay personally (for my mistakes)
senza recriminare, finiamo di mangiare./ Without recriminations, we finish to eat
Io ti perdo, poi mi perdo / I lose you, then I lose myself
non riesco a dirti più, non andar via / I can't tell you anything more, don't go away
perchè stavolta tu non cambi idea /because this time you will not change your mind
cosa farai, tu già lo sai. / What you will do, you already know
Io ti perdo, poi mi perdo. / I lose you then I lose myself
Io, stasera sembro un manichino / I look like a dummy tonight
mi comporto da cretino, per sembrarti cambiato/ I act like a stupid, to seem changed
succede sempre nel finale, quello che rimane male /it always happens in the final, the one that is disappointed (or sorry)
fa ogni passo sbagliato./ does everything wrong
Sto diventando fastidioso, ma non lascio niente al caso/ I'm becoming tiresome,, but I don't leave anything to chance
sono proprio impazzito / I've just gone mad
ho compromesso tutto, quello che è fatto è fatto. / I compromised everything, what's done is done
Io ti perdo, poi mi perdo... / I lose you then I lose myself
non riesco a dirti più, non andar via/ I can't tell you anymore, don't go away
perchè stavolta tu non cambi idea/ because this time you won't change your mind
cosa farai, tu già lo sai./ What you will do, you already know
Io ti perdo, poi mi perdo... / I lose you, then I lose myself
Io ti perdo, poi mi perdo.../ I lose you, then I lose myself
"-Please tell me you're going to appeal to my humanity..."
"-Actually, I'm planning to threaten you."
"Well, if you'll excuse me, I have work to do. Evil plots don't just make themselves, you know!"